marți, 31 ianuarie 2012

Petale de spini....

- ce ai de gand sa faci??....ma intreaba in timp ce-si scutura haina de zapada.....
- nu stiu....ma mai gandesc....ceva din mine spune ca are dreptate...cealalta parte spune sa merg mai departe....ma asez pe fotoliul de piele neagra.....trag scrumiera langa mine....aprind o tigara...trag cu sete din ea...ce senzatie placuta....narcoman inrait nu gluma....
-dar sunt o groaza de bani la mijloc....deja a achitat o parte din onorariu si a zis ca saptamana viitoare achita diferenta....acum ce mai conteaza....banii sunt bani si noi facem asta pentru bani....ce daca este cine este...daca plateste...il apar si pe dracu....
Il privesc in timp ce se impacienteaza....cuvantul bani il face de neinchipuit....suntem cum am mai spus....mercenari...luptam pentru cine plateste..asa este...si colegul din fata mea avea dreptate...sa fie banii cel mai bun argument pe care-l putea aduce in discutie....??
- sa vina toti la sedinta ....15 minute  vreau sa discutam un dosar.....in 5 minute va astept ......ma ridic...ma asez in fata laptop-ului....unul scump....la dracu...nici nu am simtit cand l-am achizitionat...ce usor se cheltuie banii atunci cand ii castigi la fel de usor....mirosul lor te face sa innebunesti si dorinta de a avea din ce in ce mai multi ta schimonoseste...te dezumanizeaza.....ii privesc cum intra pe rand....sunt imbracati impecabil si parfumurile incep sa se contopeasca intr-o aroma inimaginabila....sorb din cafea...combinatia inexistenta fara tigara ma face sa nu o vreau..dar totusi inghit licoarea ca si cum ar fi fost ultima inghititura din viata mea....
- as vrea sa discutam dosarul domnului ......... nu vreau sa la spun ceea ce gandesc....ii las pe ei sa ma conduca acolo unde cred ei ca este bine....vreau pareri...vreau idei...vreau sa ma combata ca la proces...vreau sa fie adversarii mei...mi-e teama cateodata ca  aprobandu-ma risc sa devin un tiran ce-si conduce firma fara sa-i pese de nimeni si de nimic.....
- eu zic ca este un dosar destul de interesant....plus ca onorariul nu este deloc de neglijat....prima pe lista Cristina....vorbeste calm tintuindu-ma cu privirea.....se joaca nervos cu stiloul....
- parerea mea este ca ne aduce si publicitate...adica ne plateste si vine si publicitatea fara sa mai platim noi nimic....si asa costa o groaza....Daniel...un incurabil afacerist....cum se gandeste el la toate...cum le calculeaza raspunzandu-mi numai ceea ce vreau sa aud.....periculos....foarte periculos....dar in ansablu graieste adevarul....publicitate pe gratis.....
- deja s-a dus vorba ca noi il reprezentam...avem o imagine si este un caz important....
Ii privesc pe rand....sunt colegii mei...unii dintre ei s-au schimbat atat de mult...s-au slefuit asa cum nu trebuia...unii au trecut cu brio testele la care ne-a supus viata...altii inca mai viseaza.....
-si daca pierdem?.....in linistea din birou acest "daca pierdem" a sunat ca un tunet....
- daca pierdem ...pierdem....oricum ne luam onorariul.....veni si raspunsul....exact de ce mi-era teama....nu vroiam sa-l aud ...nu constientizam ca poate gandi cineva asa....si totusi cuvintele fusesera rostite si cale de intoarcere nu mai era....aruncate si rostogolite brazdau acum biroul plin de fumul de tigara....parca suntem intr-o bodega ieftina...mai lipseste mirosul de alcool ieftin si imaginea ar fi completa...sunt atat de dezamgit...si toate fiarele cunoscute si necunoscute ma bantuie sfasiind bucati de suflet din corpul si asa slabit.....nu vreau asa ceva...banii sunt doar un accesoriu...nu o prioritate.....cand unii dintre noi o sa inteleaga acest lucru o sa traim alte vremuri...
- returnam onorariul.....nu luam dosare de dragul de a le lua...nu dam vise de dragul de a visa....viziunea mea este alta....si atunci cand fiecare dintre voi mi-o va impartasi...sau ma rog ....macar o parte, inseamna ca indeplinim un vis....nu suntem de vanzare pentru nimeni...intelegeti?? pentru nimeni....trebuie sa crezi in ceea ce faci....trebuie sa-ti urmezi calea fara sa te abati de la ea....nu banii sunt totul....nu imaginea creata calcand si terfelind in picioare niste principii....asta-i problema.....ganditi-va bine inainte de a vorbi....fiecare dintre noi are o responsabilitate.....mai mare sau mai mica...dar are.......acum va rog sa ma lasati.....mergeti ca avem mult de lucru......incerc sa le scrutez privirile....nu reusesc sa prind pe niciunul dintre ei.....inima pompeaza cu o viteza fenomenala sangele spre extremitatile corpului inrosindu-le.....aprind o tigara...daca cineva ar sti cum am fost inainte si cum am ajuns acum....mi-ar rade in fata.....si acel zambet m-ar ucide.....facem greseli pe care unii dintre noi chiar si le asuma....altii se disculpa pueril.....toate cate se intampla ne apartin....ceea ce nu vreau este ca .....nimeni altcineva sa nu mai greseasca cum am gresit eu.....sa nu se mai vanda cum am facut-o eu.....usa se inchide in urma mea....ahhhh....suflet desantat....inima plina de venin...."esti jalnic batrane"...spune o voce aproape inexistenta.....DA ..sunt jalnic....nu josnic.....si batranetea mea este una prematura....si tintuita de praselele pe care mi le-a oferit viata....si eu ...putin cate putin....am infipt pe rand..una cate una..pana ce sufletul asta a sangerat si a patimit....fiecare-si poarta crucea....poate am ajuns la final...sau poate abia am inceput....dar am senzatia ca greutatea ei mi-a fost data tare demult....drumul spre Rai ar trebui sa fie atat de simplu....de ce dracu am ales sa razbesc prin Iad ......Doamne.....???
______________________________________

ca sa ajungi in Rai trebuie intai sa mori......Iadul il traiesti in fiecare zi aici...printre muritori.....

31 de comentarii:

  1. "nu suntem de vanzare pentru nimeni"! Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  2. exceptional scris.mai ai un loc liber si pentru mine?:)o zi frumoasa Dev.

    RăspundețiȘtergere
  3. Raiul si Iadul sunt aici, niciunde in alta parte . pentru unii e rai -parfumuri ,haleala ,leptoace ,bauturi nu ieftine (adicalea ce e eftin e prost ?) si la polul opus iadul...............

    RăspundețiȘtergere
  4. si inca ceva . super chestia asta cu harta lu pamint . ma localizeaza nemediat .

    RăspundețiȘtergere
  5. vot "unanim"...unul impotriva!
    chiar daca nu banii sunt totul, uneori drumul spre Iad e pavat cu bani!
    imposibila balanta!:)

    Ina

    RăspundețiȘtergere
  6. fratica mai zobit sti ca io te citesc demult simi place cum scri pentru mine esti un om cu multa carte si am numai respect pentru tine sa fi tare ca io sunt aici.

    RăspundețiȘtergere
  7. Iti multumesc pentru vizita, si comentariu :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. trebuie sa-ti multumesc la randul meu pentru prezenta ta aici!sa auzim numai de bine!

      Ștergere
  8. Vad ca ti-ai mai revenit... E bine!

    RăspundețiȘtergere
  9. Trebuie sa treci de spini... ca sa poti ajunge la trandafiri :).Cam asa este si in viata, la final se merita efortul cand simti aroma si te bucuri de frumusetea trandafirilor :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Prea multe puncte de suspensie. Imi aduci aminte de copilarie cand vroiam sa nuantez afectiv frazele, sa las loc de interpretare, si ma ajutam de puncte asa cum o faci tu acum. Nu-si au rostul decat in cazul in care vrei sa transformi blogul intr-un thriller. Toate bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bun sfat insa nu am pretentia sa fiu un scriitor...scriu asa cum simt...cum consider dar asta nu inseamna ca nu iau in calcul un sfat...multumesc!

      Ștergere
  11. Dupa cum relatezi, esti pledantul profesionist ce sustine clientul in razboiul judiciar.Ai scapa din ochi si cel mai mic detaliu in aparare sau atac, care ar face diferenta intre o lupta castigata, sau nu, in instanta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt momente cand cele mai mici detalii fac diferenta dintre castig si infrangere...poate scapi din vedere fara sa-ti dai seama...intentionat...nu cred....cat despre client...cateodata razboiul lui ma acapareaza si pe mine...foarte ciudat....

      Ștergere
  12. As fi vrut sa citesti dincolo de randuri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu..ai fi putut sa faci acelasi lucru..dar nu a fost sa fie:)

      Ștergere
  13. Poate m-ar ajuta cateva semne de punctuatie puse corect, putina obiectivitate si un accent pus pe mesaj si nu pe trairile interioare, nu crezi?
    Nu vreau sa deconspir nimic, fiecare e liber sa fabuleze despre orice. Insa pt a te ridica deasupra banalului trebuie sa fi convingator. Asta include mai mult studiu cu o aprofundare in domeniu si ,bineinteles, atentie sporita la detalii, domnule avocat :) E crucial sa gandesti cu un pas inainte, mai ales inaintea meticulosilor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sa inteleg ca nu ai inteles mesajul?poate am pus accent pe trairile mele interioare...dar in subsidiar exista un mesaj...depinde ce intelegi prin fabulatii...iar pohta nu este sa ma ridic deasupra banalului...pe cine sa conving....nu am o lupta aici...cu nimeni...nu trebuie sa fiu atent la detalii si nici nu trebuie sa mint...
      poate meticulozitatea mi-e caracteristica in ceea ce fac zi de zi...aici las meticulosii sa-mi spintece scrierile in bucati...

      Ștergere
  14. Nu te lupti dar nici indiferent nu-ti e. Hai sa nu fim ipocriti. Daca ai fi vrut doar sa-ti descarci demonii undeva, i-ai fi facut intr-un notepad. Dar ai blog. Blog cu acces nerestrictionat. Ai bannere, ce ma duce cu gandul la publicitate, desi nu sunt o experta in domeniu. Ti-ai etichetat publicatiile si ai raspuns comentarilor cititorilor. Asta nu e chiar o dovata de dezinteres din partea ta.
    In continuare imi spui ca"you give a shit" ?

    RăspundețiȘtergere
  15. bannere-le sunt creatia mea...atat! nu fac referire la vreun produs sau un site, oricare ar fi el...deci...nu cred ca se poate pune problema de publicitate.
    Nu este dezinteres..dar mi-a placut sa arate bine....l-am modelat asa cum am simtit...asa cum am considerat astfel incat sa-mi placa mie in primul rand....se numeste respect..pentru cel care ma citeste si pentru mine de ce nu....
    ceea ce am scris este ceea ce traiesc...si daca cineva vrea sa traga vreo concluzie este liber sa o faca...daca gaseste ceva din care poate sa invete...si mai bine....un suflet salvat ar fi o realizare intr-adevar mareata....

    RăspundețiȘtergere
  16. Cam mult interes si timp alocat crearii lor, tinand cont de faptul ca in locul asta nu vrei sa impresionezi pe nimeni, nu?
    Modelezi un blog care avea sa fie refugiul tau. In schimb, se transforma in mai mult si devine o zona a reflectoarelor. Ciudat pt un avocat care ar trebui sa se ocupe de dosarele clientilor. Argumentele cu care vi in contradictoriu sunt puerile.
    Prieteneste si fara ifose, iti spun: daca te respecti si iti respecti si cititorii vei admite faptul ca ai nevoie de imbunatatiri. Trebuie sa construiesti o baza solida de care sa atasezi parghiile fictiunii.
    Ti-am scris pt ca ai talent si un vocabular bogat :) Ar fi pacat sa le irosesti doar din incapatanare si orgoliu. Poate ca e frustrant ca ai cazut in capcana, te-am adus exact unde am vrut ca sa-ti arat cu argumente ca "tocmeala de acasa nu se potriveste cu cea din targ". Imi poti sterge comentariile. Sunt constienta ca iti va stirbi din credibilitate si nu asta e scopul meu. Poate ca voi mai trece pe aici, candva. Sper ca atunci sa am ce citi dincolo de randuri. Nimic pus pe tava nu e vrednic de atentie. Somn lin!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. te-am citit cu atentie...te felicit pentru persuasiunea de care dai dovada...
      frustrant ca am cazut in capcana:))..suna bine insa fara argumente solide dar asta prea putin conteaza..nu vreau sa ma folosesc de "parghiile fictiunii" ca sa creez ceva maret..poate nici nu-mi doresc asta...cel putin nu aici...dar primesc ca atare "mustruluiala" facuta!
      Comentariile nu le sterg decat celor carora adopta un limbaj trivial...ori in cazul de fata nu am nimic de reprosat...
      O sa las usa deschisa oricand poti intra, placerea este de partea mea....daca vrei o sa fie in spatele ei un criminal in serie..asa o sa fie mai palpitant...
      Multumesc pentru vizita....o noapte linistita!

      Ștergere

Si totusi...exist...